2009. április 28., kedd

A Canonical agreszíven próbál változtatni

Sajnos az új értesitési rendszer az Ubuntuban gyakorlatilag használhatatlan, egyszerüen nem természetes és több vitát váltott ki még az Ubuntu fejlesztők körében is. A Canonical már szinte fanatikusan hitte hogy jól csinálják ezt, annyira, hogy egy-egy Canonical alkalmazott csak azt nyilatkozta külső Ubuntu fejlesztőknek, hogy "ezt így kell megcsinálni és nem áll módomban elmagyarázni hogy miért".

Korábbi bejegyzéseimben írtam hogy ez egy mennyire rosz ötlet meg sokan mások is mondták, most meg is tapasztaltam, az hogy pár másodpercíg látom hogy valaki irt nekem a pidgin-en, gyakorlatilag nem jó semmire, mert lehet pont olvasok valamit és mire felkelti a figyelmemet, már eltűnik. Nem mintha sokat ér akkor hogyha meglátom időben, mert akkor is le kell olvassam hogy ki írt nekem(pár másodperc alatt), meg kell nyissam a chat ablakot és a megfelelő fülre kattintsak, ahelyett hogy rákattintsak a buborékra, és egyből oda vigyen.

Legtöbbször nem ér semmit ez az értesítés, ennyi erővel ki is kapcsolhatom teljesen, mert egy két esetet kivéve semmire se jó úgy ahogy van. Az Ubuntu fejlesztők is ezen a véleményen vannak mostmár de ahelyett hogy megoldanák ezt a problémát, azon gondolkoznak hogy akkor ott ahol a jelenlegi értesítés nem ér semmit, ne legyen értesítés egyáltalán. Tehát magyarul mégjobban butitani akarják a rendszert.

Szerintem mégjobban le fogják butitani az egészet és egy két kiadás múlva rájönnek hogy csak olajat öntöttek a tűzre és le fogják másolni a KDE értetítés koncepcióját, ott ugyanis én döntöm el, hogy mi jelenjen meg és hogy, nem a Canonical alkalmazottak, nem Mark Shuttleworth, hanem én, a felhasználó.

1 megjegyzés:

  1. A jelenlegi plazmás értesítő IMHO pont jó, csak ugye freedesktop ide vagy oda, a KDE és a Gnome mindig pont az ellenkezőjét csinálja mint a másikuk. Pedig mindkettőnek lenne mit tanulni a másiktól...

    VálaszTörlés