2008. november 30., vasárnap

Máj Deszktáp

A múlt hét óta mindig nézem aseigo screencastjét a KDE-ről, rendkívül hasznosnak és tanulságosnak tartom, mert így mindig tudom a fejleményeket, amik folynak a KDE körül, viszont ami az egészben a legjobb az, hogy a müsornak van a "Town Hall" része, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy "te kérdezel, aseigo válaszol". Ahogy megfigyeltem, a Town Hall-ban minden kérdés sorra szokott kerülni, tehát nincs "szelektálás", úgyhogy ide nyugodt szívvel küldhetem azokat, akikre azt szoktam mondani, hogy kitalált dolgokat mondanak/írnak a KDE-ről ;)

Az egyik folderview-s kérdés válaszában aseigo azt ajánlotta valakinek, hogy próbálja ki egy hétig folderview nélkül használni a desktop-ját illetve hogy fájl managernek használni a desktopot, egy nagyon mocsok módszer desktopunk kihasználására.

Én személy szerint nehezen tudok lemondani a jól bevállt szokásaimról, de amikor belegondoltam, a fájl kezelésen kivül másra nem is használom a folderviewt, az ikonos dolgokat a plasma desktoppal meg lehet szépen oldani, és felmerült a kérdés bennem: olyan fontos az hogy fájlokat kezeljek a desktopomon?

A kérdésre nem tudom a választ, de eldöntöttem hogy egy hétig a folderviewt nélkülözni fogom itthon és a munkahelyemen egyaránt, hogy lássam, hogy melyik a jobb módszer a desktop kihasználására. Ezzel a dologgal régebben is kísérletezgettem, de akkor nem volt a plasma olyan stádiumban, hogy ezt meg tudjam csinálni.

Jelenleg így néz ki az asztali gépem desktopja, a jobb alsó sarokban az egyik számomra leghasznosabb plasmoid található, a pastebin, oda ha behúzok az egérrel egy képet vagy szöveget, feltölti és megadja a linket, ez rendkívül leegyszerüsiti a screenshotok küldését illetve a hoszú szövegeket, ezt alig várom hogy a laptopomon tudjam használni, mert ott szokott az a probléma lenni, hogy nem tudom webszerveren keresztül megosztani a screenshotokat, illetve szövegeket.

Remélem bevállik a folderview-nélküli desktop és tanulok én is valami újjat, KDE-ből az SVN-t használom, tehát a fejlesztői változatot, mert egyszerüen nincs kedvem kivárni az újdonságokat, amíg kiadják :D , a következő cikkem azoknak fog szólni, akik ugyanezt meg akarnák próbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése