2008. november 2., vasárnap

EHCP - ami mindent megoldott(nekem)

Múlt hétvégén egy(főzet) kávé és egy help.ubuntu.com-os tutorial mellet azon dolgoztam, hogy a mailszerver úgy müködjön ahogy én elképzeltem(virtual mailboxok, adatbázisban tárolt userek stb.), de sajnos estefele azzal kellet szembesülnöm, hogy zsákutcába kerültem és más utat kell válasszak.

Úgy döntöttem "last resort"-ként felmegyek az IRC-re, hátha szerencsém lesz. A szerencsém nem hagyott cserben, akivel beszéltem integrált megoldást ajánlott nekem, mivelhogy a szerver inkább hosting célokra kell. Rá is kérdeztem azonnal, hogy konkrétan mit ajánl, mert tudtam, hogy sok integrált megoldás van odakint, de a legtöbb zárt forrás illetve drága.

Meglepetésemre egy fiatal nyílt forrásu projektet ajánlott nekem, amit még én is tudok fejleszteni, ami nem más mint az EHCP(Easy Hosting Control Panel). Sajnos a projekt honlapja nem a legjobb, több infót kaptam a projektről az ubuntuforums-on. A projektről nagyon megtetszett, hogy PHP -ban lett megírva, egyszerü és átlátható a kódja és nagyon szépen beleolvad a rendszerbe.

Ennek a panelnek még a telepitője is PHP alapú, és a apt-al telepít fel mindent, miután elínditottam, megkérdezett tőlem egy pár fontos információt, utánna hátradőltem és néztem ahogy telepít illetve konfigurál mindent. Természetesen manuálisan is meg lehet ezt csinálni, az én esetemben szügséges is volt, mert már előtte buherálva volt egy két konfigurációs fájlom.

Felratam az EHCP-t és egy két utólagos igazitás után már gyorsan és könnyedén tudtam:

- vhostokat csinálni jailed ftp/www-vel
- email fiókokat létre hozni
- ftp usereket karban tartani
- subdomaineket csinálni

illetve egyébb szép dolgokat.

Miután elolvasták az EHCP fejlesztői amit írtam a projektjükről felkerestek(a neten) és elbeszélgettünk, sajnos most egy darabig(pár napig) nem lesz otthon netem, de valószínü, hogy ezután több közöm lesz ehhez a projekthez mint gondoltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése